Patērētājs izvēloties kādu preci veikalā, subjektīvi novērtē, t.i. salīdzina potenciālo pirkumu ar kādu citu līdzīgu preci un nosaka, kura no piedāvātajām precēm ir visvērtīgākā. Izvēli patērētāji ir spiesti izdarīt nepārtraukti, jo resursi ir ierobežotā daudzumā, bet vajadzības ir neierobežotas. Preferences jeb preču novērtējums katram cilvēkam ir atšķirīgs. To ietekmē dažādi faktori, piem., vecums, dzimums, ienākumi, vide, izglītība, patērētāja piederība pie noteiktās sociālās grupas u.c. Ir preces un pakalpojumi, ko patērētājs nevar izvēlēties pēc saviem ieskatiem, jo nav ar ko salīdzināt vai arī nav citu alternatīvu – elektroenerģija un sabiedriskā transporta pakalpojumi.
Šajā darbā autors aplūkos tikai dažus ietekmējošos faktorus un tie ir patērētāju ienākumi, reklāma un sociālā vide. Autora darba izvirzītais mērķis ir noskaidrot, kā katrs no iepriekšminētajiem faktoriem ietekmē patērētāju preferences.…