Izglītība mūsdienās ir intelektuāls produkts, kura nozīme un kvalitāte aizvien pieaug un attīstās, lai pilnībā atbilstu mainīgajām sabiedrības un darba tirgus vajadzībām. Izglītības likumā definēts sekojošs izglītības kvalitātes jēdziens: izglītības kvalitāte — izglītības process, saturs, vide un pārvaldība, kas ikvienam nodrošina iekļaujošu izglītību un iespēju sasniegt augstvērtīgus rezultātus atbilstoši sabiedrības izvirzītajiem un valsts noteiktajiem mērķiem (Saeima, 1998).
Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk tekstā IZM) 2021. gadā tika izvirzījusi pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam, kurās kā virsmērķis noteikts: “…nodrošināt kvalitatīvas izglītības iespējas visiem Latvijas iedzīvotājiem” (Ministru kabinets, 2021). Šajā dokumentā minētas arī būtiskākās IZM apņemšanās izvirzītā mērķa sasniegšanai.
…