Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:602085
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Makss Šēlers savā darbā “Cilvēka novietojums kosmosā”, runājot par spēku un iedarbību straumi un hierarhiju, kas kārto pasauli, saka: “Zemākais sākotnēji ir varens, bet augstākais – bezspēcīgs1”. Viņš proponē, ka Vakarzemes filosofijas priekšstats par pasaules spēku veidojošo sakārtu, kur augstākās būtmes pēc “hierarhijas” attiecīgi arī pieņemas “ne tikai jēgā un vērtībā, bet arī spēkā un varā”, ir maldīgs. Šēlers to pamato ar savā ziņā acīmredzamo – būtu dīvaini uzskatīt, ka neorganiskā daba ir vājāka par dzīvo, gluži otrādi – viņš saka, ka “vislepnākajā neatkarībā te stāv neorganiskā pasaule savā pašlikumībā.[..] Īslaicīgi un reti ir skaistais savā trauslumā un ievainojamībā2.” Turklāt šis pats princips tiek attiecināts uz cilvēka gara dzīvi – garam pašam par sevi nav savas enerģijas, viņš savu varu var iegūt, sublimējot dziņas un šī augstākā sublimācija ir cilvēktapums.
Šēlers turpina, norādot, ka “ciešanu garīgošana, kuras atrodas aiz lietu tēliem, un vienlaicīgā gara pilnvarošana. t.i., atdzīvināšana, ir galīgās būtmes un norises mērķis un beigas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties