Parasti pirms svētkiem, sezonas beigās, ir preču izpārdošana. Tās tiek piedāvātas par zemāku cenu. Ja pārdevējs ir izpētījis konkurenci un aprēķinājis reālo summu, par kuru produkciju lētāk pārdot nedrīkst, tad viņš piedāvā pircējiem preci ar atlaidēm – izteiktām procentos. Pārdevēji to dara dažādu apsvērumu dēļ, piemēram: potenciālo klientu pievilināšana, pastāvīgo pircēju iegūšana, veikalu atbrīvošana no modes izgājušajām precēm, utt.
Sākšu ar to, kā tad pārdevējs nosaka atlaides lielumu. Preces cena sastāv no vairākām daļām, no kurām viena ir preces izejvielu vērtība un piegādes izmaksas, kas veido vairumtirdzniecības cenu. Nākamā daļa ir summa, kas nepieciešama ikmēneša nemainīgajiem maksājumiem – algas, elektrība, telpu īre, dažreiz tiek atrēķināta summa arī ārkārtas izdevumiem. Pāri paliek cenas daļa, ar kuru var manipulēt. …