Seno Austrumu daļā izvietojās vēl viena ietekmīga civilizācija - Senā Indija. Tā izveidojās mūsdienu Indijas pussalas teritorijā. Kā atšķirības zīme no citām Seno Austumu valstīm Indijai bija specifiskais sabiedrības dalījums varnās - kategorijas, kurās iedalīja cilvēkus pēc kopīgām pazīmēm. Senajā Indijā bija piecas varnas: brahmaņi - priesteri, kšatriji - karavīri, vaišļas - parastie kopienas iedzīvotāji, šūdras - kopienas kalpi un čandali - jaukteņi. Pirmās divas varnas bija augstākās un pārvaldīja valsti. Katrai varnai bija arī savi noteikumi - harma, kuri jāievēro katram varnas loceklim. Par neievērošanu varēja izraisīt no varnas, kas bija vissmagākais sods. Pēcāk varnas kļuva noslēgtākas un izveidojās kastās - samazinātas kopienas. Tiesību rašanās Indijā ir ļoti attīstīta, jo bijis izveidojies pirmais likumu un tiesību krājums - Manu likumi, kas saturēja dzejas formā izteiktus ētikas, tiesību un morāles likumus. Ļoti labi tikai aprakstītas īpašuma tiesības, kā mantot, kā pārdot un kā organizējas valsts un privātie valdījumi. Ļoti plaši tiek aprakstītas arī ģimenes un laulību tiesības: galvenais noteikums bija sievas piederības pie tās pašas varnas, pie kuras pieder vīrs. Netipiski tiem laikiem bija attīstītas krimināltiesības. Parasti apsūdzētajiem piesprieda nāvessodu. Tiesību iekārta kā tāda Indijā nepastāvēja - tur katru gadījumu izskatīja individuāli un paļāvās uz reliģiski - ētiskajiem noteikumiem. Kopā Manu likumiem ir divpadsmit nodaļas, kur tiesību normas ir aprakstītas 8. un 9. nodaļā.
Mūsdienās tomēr par senākajiem likumiem uzskata Mozus Desmit baušļus, kas nāk no Senebreju civilizācijas. Desmit baušļi tiek aprakstīti Vecajā Derībā un ir visīsākais, un pasaulē pazīstamākais kodekss - tiesību un likumu apkopojums. Pirmie baušļi attiecas uz attieksmi pret Dievu, 8.bauslis nosaka tiesas procesus un pārējie seši - vienu un izturēšanos pret citiem cilvēkiem. Jaunajā Derībā baušļi nedaudz mainās, tie paliek tikai divi - augstākais bauslis - mīlestība pret Dievu un otrais - mīlestība pret citiem kā pret pašu sevi.
…