Pacientu izvēles veselības aprūpē un zāļu racionālā lietošanā atkarīgas no informācijas ieguves avota. Pirmkārt, cilvēki izmanto plašsaziņas līdzekļus, lai iegūtu nepieciešamo informāciju par veselību. Otrkārt, cilvēki reklāmas iespaidoti iegādājas un lieto bezrecepšu medikamentus un uztura bagātinātājus, tā radot polifarmāciju. Un, treškārt, ļoti liela ietekme ir radu, draugu, paziņu ieteikumiem un pacienta iepriekšējai pieredzei.
Cilvēki izmanto plašsaziņas līdzekļus, lai iegūtu nepieciešamo informāciju, kas saistīta ar savu veselību. 2012.gadā veicot iedzīvotāju aptauju par avotiem, kur tiek iegūta ar veselību saistīta informācija, respondenti norādīja, ka nozīmīgākie avoti ir: ar medicīnu saistīti speciālisti – tikai 34% , savukārt no plašsaziņas līdzekļiem – 51%. Kā otro nozīmīgāko avotu norādot ar medicīnu saistīti speciālisti – 11%, savukārt no plašsaziņas līdzekļiem – 45%. [1] …