Mazlitrāžas auto nodokļa kāpums gan nav vienīgā ačgārnība, kas pieļauta jaunajā kārtībā, kas būtu jāievieš jau no nākamā gada. Atšķirībā no mazajiem auto, jaunākie un dārgākie luksusa klases spēkrati ir aprīkoti ar modernākiem dzinējiem, kuriem izmešu līmenis ir relatīvi zems. Rezultātā šiem auto gaidām nodokļa kritums par 60 un vairāk procentiem.
Kopumā ir secināms, ka “dabai draudzīgais nodoklis” ietekmēs Latvijas vidējo un zemāko slāni, kuri nevar atļauties dārgas luksusa klases automašīnas. Savukārt, luksusa klases auto īpašnieki, varēs ietaupīt, neatkarīgi no tā, cik bieži šis transportlīdzeklis tiks izmantots ceļu satiksmē. Tāpēc, joprojām uzskatu, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli vajadzētu piemērot pēc transportlīdzekļa izmantošanas ilguma vai biežuma, t.i. likumdevējam būtu jāveic grozījumi “Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā” un likumā “Par akcīzes nodokli”, degvielas cenā iekļaujot transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli. …