Kinooperatora darbs ir tieši saistīts ar filmēšanas tehnoloģiju attīstību. Būtiskas izmaiņas filmu radīšanas procesā ieviesa filmas negatīvam konkurētspējīgas digitālās kinokameras radīšana 2007. gadā.
Liela daļa filmu producentu un filmu režisoru ļoti atzinīgi novērtē šo tehnoloģijas pieejamību, jo beidzot uz filmēšanas laukuma ir iespējams redzēt tādu attēlu, kāds tiks rādīts filmas projekcijas versijā. Tādējādi kino valodas vizuālā puse, kas, manuprāt, ir filmu spēcīgākā sastāvdaļa, jo filmas atšķir no citiem mākslas darbiem, paliek par kolektīvi pieņemtu lēmumu pretēji filmu negatīva radītajam attēlam, kad tikai filmas operators bija lēmējs un atbildības nesējs par eksponēto attēlu uz nesēja.
Tam ir būtiska loma kino valodas veidošanas attīstībā filmu ražošanas procesā. Domāju, ka šī ietekme ir novērojama abos virzienos – gan kad tas ir veiksmīgi, gan pretēji, kad tas ir neveiksmīgi.
…