No savas pieredzes varu minēt dažus punktus, kas kavē motivāciju mācīties:
• Sarežģītas vielas mācīšana ar svešvārdiem. Man bieži traucē nepamatota latviešu valodas aizstāšana ar svešvārdiem. Taču bieži vien augsti gradēts mācību spēks aizmirst, ka viņi māca tikko vidusskolu beigušus skolēnus, kuri nebūt negrasās kļūt par x profila zinātnieku.
• Vēl mani motivē mācīties manu domu uzklausīšana un respektēšana atsevišķos jautājumos. Ir pietiekami daudz lietu, kuras nedarbojas pēc konkrētas formulas. Kurš ir tas, kas var apgalvot, ka es domāju nepareizi vai pareizi.
Nobeigt šo darbu es gribētu ar Marutas Līvēnas vārdiem:’’ Dot nozīmē saņemt. Bērns mācās no tā, ko viņš piedzīvo. Ja bērnu patstāvīgi kritizē viņš mācās neieredzēt. Ja bērnam apkārt naidīgums, viņš mācās agresivitāti. Ja bērnu izsmej, viņš kļūst noslēgts. Ja bērnam bieži pārmet , viņš mācās dzīvot ar vainas apziņu. Ja bērns aug iecietībā, viņš mācās pieņemt citus. Ja bērnu uzmundrina, viņš mācās ticēt sev. Ja bērnu slavē, uzteic, viņš mācās būt pateicīgs. Ja bērns aug godīgā vidē, viņš mācās būt taisnīgs. Ja bērns aug, jūtot drošību, viņš mācās ticēt cilvēkiem. Ja bērnu atbalsta, viņš mācās cienīt sevi. Ja bērnu saprot un viņā aug labvēlība, viņš mācās atrast mīlestību pasaulē.’’
…