Kopsavilkums
Autors darba gaitā ir izpētījis merčendaizinga jēdzienu un nozīmi, kā arī sniedzis savus priekšlikumus par merčendaizinga nozīmi un tā uzlabošanas veidiem.
Apkopojot darbu, viņš norāda, ka veikalu izkārtojumu formas, protams, var tikt pielāgotas katra tirgotāja specifikai, bet trīs uzrādītās ir pasaulē visbiežāk pielietotās un sava efektu lietderīgumu ir pierādījušas, mazumtirgotājam atnesot peļņu un preču apgrozījumu.
Lai gan merčendaizinga spēks slēpjas nebeidzamā izdomā un prasmē to pielietot tirdzniecības platībās, lai pircējs pēc iespējas vairāk iegādātos dažādākas preces un veltītu izvēlei mazāk laika un tirdzniecības personāla klātbūtnes palīdzību, viens no atslēgas faktoriem preču iegādē tomēr ir un būs zīmols, pēc kā klients zemapziņā ir noteicis produkta cenu, kvalitāti, sev pielāgojamo statusu, apmierinājis savas morālās un fiziskās vajadzības.
Autors ir konstatējis, ka mūsdienu produktu reklamēšanas un veicināšanas pasākumu materiālo elementu pielietojums un pieejamība ir plaši attīstījusies un var sasniegt pat komplicētus potenciālos pircējus.
Autors norāda, lai veikalos tiktu ievērotas visas iepriekšminētās prasības attiecībā uz mazumtirdzniecības merčendaizinga nepieciešamajiem pamatprincipiem, ir izstrādātas veikalu iekārtojuma prasības un to realizācija, kuru pārrauga kategorijas vadītājs. Mazumtirgotājiem pirmkārt, jādefinē, kāds būs pamata veikala iekārtojums. Tad tie var norādīt uz citām tehnikām, pēc kā vadīt klientus tirdzniecības platībās un palīdzēt tiem atrast informāciju par precēm. Protams, pastāv dažādu metožu klāsts, kas tiek pielietots produktu izvietošanā. Viena no metodēm, kā veicināt patērētāju ievirzi ir norādīt tiem veikala apgūšanu ar aprīkojuma iespējām, tas ir, sekcijām, saldētavām, vitrīnām, utt. Piemēram, rotaļlietu izvietojumi ir novietoti veikala sākumdaļā, jo doties cauri šai sekcijai ar bērnu pēc ikdienai nepieciešamajām precēm, to būs grūti atrunāt no pirkuma.
…