Viens no tirgus ekonomikas pamatprincipiem ir plānot un organizēt uzņēmējdarbību tā, lai nodrošinātu uzņēmumam peļņu ilgstošā laika periodā. Galvenais uzņēmēja uzdevums ir koncentrēt savu uzmanību uz to, lai saprastu, ko domā un kā rīkojas cilvēks pircēja lomā, kā arī vienlaicīgi pētīt pircēja vajadzības un motīvus, izvēloties konkrēto preci vai pakalpojumu. Mūsdienu tirgus ekonomikas lielās konkurences apstākļos preces noiets nav iedomājams bez tirgus izpētes un pircēju rīcības izzināšanas, tāpēc liela nozīme šajā procesā ir mārketingam. Lai izprastu tā būtību, vajadzētu iepazīties ar mārketinga vēsturi, mārketinga uzdevumiem un mārketinga pamatelementiem.
Laikā, kad radās pirmie tirgi, nepastāvēja nopietna konkurence un izpratne par tirdzniecības principiem, taču līdz ar ražošanas attīstību sākās jauns posms, ko nosauca par ražošanas ēru. Tika radītas daudzas līdz tam nezināmas preces, palielinājās tirgus piedāvājums, taču to sagrāva Pirmais un Otrais pasaules karš. Tas bija laiks, kad preču piedāvājums bija ierobežots un cilvēki pirka visu, kas bija pieejams. Šo periodu sauca par pārdošanas ēru. Taču, sākoties 20. gs, ražošanā ļoti strauji tika ieviesti zinātnes un tehnikas sasniegumi. Parādījās arvien jauni uzņēmumi, kvalitatīvākas preces, veidojās piesātināts tirgus un liela konkurence. Lai pasargātu savu firmu no bankrota, uzņēmējam nācās atrast jaunu pieeju, kā ieinteresēt pircēju. Šo periodu sauc par mārketinga ēru.…