Ja mēs paskatāmies vēsturē, tad varam redzēt, ka savstarpēja lietu apmaiņa ir radusies līdz ar cilvēces pirmsākumiem. Jau brīdī, kad senie cilvēki šo apmaiņu papildināja ar preču aprakstiem un stāstiem, ar nolūku radīt apkārtējos interesi, radās proces, ko mūsdienās dēvējam par mārketingu. Kopš tā laika cilvēces sadzīvē notikušas grandiozas pārmaiņas. Lai iegūtu potenciālo pircēju interesi, vairs nepietiek ar pašu izdomātiem stāstiem. Mūsdienās mārketings ir kļuvis nesalīdzināmi sarežģītāks, ietverot sevī reklāmu, izplatīšanu un pārdošanu.
Viss, ko cilvēce ir sasniegusi šodien, lielā mērā ir saistīts ar mārketinga attīstību.Tāds informācijas daudzums, kas šodien klīst apkārt cilvēkiem, par pieejamām precēm un pakalpojumiem, nekad nav bijis, ja paskatāmies vēsturē. Un protams līdz šim nav bijis arī tik daudz preču, pakalpojumu un tik daudz iespēju gūt bezmaksas informāciju, kā tas ir šodien. Protams tas ir absolūti normāli, ka cilvēce attīstās un tās dzīves apstākļi kļūst nesalīdzināmi labāki ar katru dienu, stundu un minūti. Bet cik ilgi? Cik ilgi turpināsies šī nenormālā attīstība?…