Dažādās valstīs veiktos pētījumos par to, kas ietekmē skolēnu sniegumu, secināts: sniegumu ietekmē gan pats skolēns ar savām zināšanām un prasmēm, gan skolotāja profesionālā kompetence, gan skolēna ģimenes apstākļi, gan skolas vadība (Skola 2030, 2021).
Ikviens vecāks savu bērnu vēlas sūtīt skolā ar labu prestižu, kurā bērns jūtas novērtēts un drošs. Skolas prestižu veido skolotāji ar savu profesionālo darbību un attieksmi pret skolēniem, tomēr tā pamatā ir direktors. Tieši direktors ir tas cilvēks, kurš veido un attīsta skolu gan infrastruktūras ziņā, gan mācību kvalitātes līmenī.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 569 (Ministru kabinets, 2018) nosaka izglītības iestādes direktoram nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju, Izglītības likums (Saeima, 1998), nosaka direktora pienākumus un atbildību, tomēr paša direktora ziņā ir izglītības iestādes darba plānošana, organizēšana un vadīšana.
…