Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Mans skatījums uz Latvijas izglītības sistēmas šodienas prakses pedagoģiski filosofiskajiem principiem

     

    Eseja2 Pedagoģija

2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:158493
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Kad atceros, kā skolā tiku mācīts un kādiem pedagoģiski filozofiskiem principiem mani pakļāva, sāku aizdomāties, kā es tiem ļāvos vai tieši otrādāk – tos ignorēju. Jāsaka, ka tobrīd es nemanīju, ka pret mani tiek piemēroti kaut kādi pedagoģiski filozofiski principi, taču padomājot dziļāk, šādas tādas iezīmes varu saskatīt un tajās kādu no šiem principiem atpazīt. Varu apgalvot, ka lielāko savu skolas gaitu laiku esmu skolots klasiskajā pieejā, respektīvi, saņēmis no skolotājiem sausas zināšanas un stereotipizētus uzskatus. Taču ne jau visu laiku. Esmu saskāries ar skolotājiem, kas mani mēģinājuši eksistenciāli un progresīvi audzināt, kas ņēmuši vērā manu individualitāti un tā brīža uzskatus, norādot uz pamatvērtībām reālajā dzīvē. Par šādu skolotāju gribētu kļūt arī es, un es ceru, ka par tādu arī veidojos. Par to arī šis stāsts.
Gribētu paanalizēt savas prakses skolas (Rīgas 93. vsk) skolotāju darbu, tātad neizbēgami analizēšu arī sevi, jo jau pusgadu šajā skolā strādāju par informātikas skolotāju.
Principā, šajā skolā skolēnus audzina tā – cik skolotāju, tik metožu. Protams, ka kaut kādas iezīmes jau saglabājas, taču katram skolotājam šī pieeja atšķiras. Runājot ar saviem skolēniem, secinu, ka vecākie skolotāji strādā klasiski, tātad, cenšoties nododot savu pieredzi, vērtības, uzskatus tālāk saviem audzēkņiem. Jaunāko skolotāju vidū šī tendence ir nedaudz savādāka. Jaunie skolotāji, cik esmu novērojis, cenšas strādāt eksistenciāli, vēršoties pret katra bērna personību individuāli. Arī es savās stundās cenšos pamanīt katru bērnu, nevis vispārināti kā demonstrācijā klāstīt savu iecerēto stundas tēmu. Raksturi un temperamenti atšķiras. Gandrīz visās klasēs ir tādi bērni, kas parasti apsēžas beigās, ir klusi un grūti pamanāmi.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1206543
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties