Pēc dāņu pedagogu izvirzītajiem skolotāju uzvedības tipiem, es sevi gribētu redzēt izmantojot tipu: skolotājs-partneris. Jo šajā tipā skolotājs ir līderis – iedvesmotājs. Viņš par savu uzdevumu uzskata iemācīt skolēnus būt par cilvēkiem jebkurā dzīves situācijā. Šeit man kā skolotājai ar savu attieksmi būtu jāiedvesmo skolēni, piemēram, jauniem panākumiem, idejām, lietderīgām brīvā laika pavadīšanas iespējām u.c. Skolēniem būtu jāiemāca cilvēcība, laipnība, izpalīdzība, sirsnīgums, žēlsirdība utt.
Skolotājs ir tā dzīvā saikne starp paaudzēm, kas nodrošina bērniem un jauniešiem uz nākotni vērstu, progresīvu ideju apguvi: ikviens skolotājs ir audzinātājs. Bērni, raugoties uz skolotāju, cer ieraudzīt gudrību, eleganci, skaistumu, taisnīgumu, gan iekšēji, gan ārēji. Un, manuprāt, lielākas izredzes ievirzīt skolēnus uz pareizā ceļa un rosināt tajos pašrealizācijas tieksmi ir tiem skolotājiem, kuri savā praksē pielieto demokrātiskā stila audzināšanas metodes.
…