Mijkultūras izglītības modeļa pamatā ir radoša daudzveidības mijiedarbībā; daudzveidīgs skolēnu un skolotāju sastāvs, daudzveidīgs mācību saturs un daudzveidīgas metodes. Modeli ņem vērā skolēnu sastāva daudzveidību; cilvēciskās un sociālās atšķirības, kas pastāv sabiedrībā; dažādos sociālos slāņos, valodas, seksuālo orientāciju, fiziskās spējas u.c. Mijkultūru izglītība izpaužas skolas un klases gaisotnē, programmās, materiālos un attiecībās starp skolēniem un skolotājiem un vietējo sabiedrību. Mācību programmā iekļauj daudzkultūru sabiedrības realitāti, daudzveidīgus skatījumus un sociālās prasmes, uzsverot empātiju, iecietību un cieņu pret citādo. Skolēni iemācās dzīvot kopā, gūst zināšanas, pieredzi viens par otru kultūru un atbrīvojas no aizspriedumiem, mācās kopīgi meklēt risinājumus problēmām, ieklausīties cits citā un arī sevi, savā sirdsapziņā.
Mijkultūru izglītības saturs ir kultūru daudzveidība – līdzīgais un atšķirīgais, cilvēktiesības, antirasistiska izglītība, plurālisms demokrātijas ietvaros, migrācijas procesi un minoritātes. Mijkultūru izglītība ir sociālā mācīšanās un ietver empātiju, solidaritāti, sadarbību un prasmi risināt konfliktus konstruktīvā veidā. Tā ir izglītība visiem skolēniem, kritiskā pedagoģija sociālā taisnīguma īstenošanai, iedrošinot skolēnus dalīties personiskajā pieredzē par diskriminācijas gadījumiem, diskutēt par sociālajām struktūrām, varu un nevienlīdzību.
…