No garīga vai fiziska rakstura traucējumiem cieš arvien vairāk planētas iedzīvotāju. Eiropā vien garīga rakstura traucējumi konstatēti vairāk nekā trešdaļai iedzīvotāju (Saeima, 2020). Izglītības likums nosaka, ka ikvienam bērnam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību. Tieši tādēļ aktuāls šķiet jautājums par iekļaujošās izglītības kvalitāti Latvijā. Cik ir ieguvēju un cik zaudētāju, īstenojot šādu mācību procesu?
Latvijā ilgstoši pastāvēja speciālo internātskolu modelis, kad lielākoties visi bērni ar garīgās attīstības traucējumiem mācījās speciālās izglītības iestādēs un dzīvoja skolas internātā. 2019. gadā Latvijā pakāpeniski sāka īstenot pilnveidoto mācību saturu un pieeju, kur nozīmīga loma noteikta iekļaujošās izglītības principam. Iekļaujošā izglītība nenozīmē tikai speciālās izglītības pieejamību un speciālo programmu esamību vispārējās izglītības iestādē, izšķirošā nozīme ir tieši mācību darba kvalitātei un attieksmei, kas veicina bērna sociālās funkcionēšanas spējas.…