Kas ir izglītība? Ilgi domāju par šo jautājumu pirms esejas rakstīšanas, visu vairākkārt pārdomāju, izvēlējos vārdus, centos vēl dziļāk iedziļināties savās domās, kā arī mēģināju izmantot visas savas sajūtas. Un vienā brīdī manā galvā radās skaidra apziņa par manu attieksmi pret izglītību. Man izglītība ir kādas jaunas personības izglītība.
Skolotāji ir augsti kvalificēti “inženieri”, kas strādā personību veidošanas cehos. Personības, kas kļūst par attiecību un apzinātas darbības subjektiem. Personības ir sociālas dzīves subjekti, individuālā sākuma nesēji, kas pašatklājas sociālo attiecību kontekstā. Par labu, kā arī par dzīvībai gatavu personību. Taču, tā kā izglītība ietver daudz lielāku darbu nekā detaļu salikšana, tad arī prasību pret darba subjektu – skolotāju vai pedagogu, ir daudz vairāk nekā pret I kategorijas inženieri. Jaunas personības uzaudzēšanas process noris, saskaroties notikušajai personībai ar pieaugošo, un šai pieaugušajai personībai ir jābūt nobriedušai, apzinīgai, integrētai, lai izaudzinātu cienījamu sabiedrības locekli.…