Sociālie, kultūras faktori
Tradicionālais Latvijas iedzīvotājs mūdienās ir ar augstām prasībā, salīdzinoši ar citām kaimiņvalstīm, kas ir daudz attīstītākas un ekonomiski stabilākas. Tātad cilvēku augstās prasības arī ir vērstas uz viesnīcām, tātad, jo augstāka cena, jo klients vēlas labāku apkalpošanu, komfortu un darbinieku attieksmi. Tātad jo augstākas klases viesnīca, jo vairāk un labāku pakalpojumu klāstu vēlas sagaidīt klients, tas ir jāņem vērā viesnīcas vadībai, lai varētu turēties līdzi saviem konkurentiem. Vēl sīkāk izpētot Latvijas iedzīvotājus, var secināt, ka latvieši ir samērā nekomunikabli un nesabiedriski, latvieši labprāt uzturas vietās, kas nav pārpildītas ar cilvēkiem. Tātad, šos faktus var ņemt vērā tieši restorānu iekārtošanā, lai katram klientam būtu pēc iespējas vairāk privātās telpas, kurā viņam neviens netraucētu. Pēdējā laikā arī ir novērota klientu tā saucamā “zaļā”domāšana, kad cilvēki arvien vairāk uztraucas par dabu, un ja viesnīca sevi spēj pasniegt kā dabai draudzīgu, un dabai pēc iespējas nekaitīgāku, tad tas ir vēl viens pluss, kā piesaistīt jaunus klientus, ar šo zaļo domāšanu, lai gan jāņem vērā, ka Latvijā šis “zaļais” domāšanas veids vēl ir tikai attīstības stadijā, ir jāņem vērā šis faktors tieši veicot nākotnes plānus, un izvēloties arvien dabai draudzīgākas izejvielas, un kaut vai pašu viesnīcu atjaunojot vai ceļot kādu jaunu filiāli, ir jāizmanto dabai draudzīgi materiāli, kas būtu saskatāmi tieši klienta acīm, un atbilstoši novērtēti.
…