Veiksmīgai uzņēmuma konkurences stratēģijai nepieciešams samazināt nozares konkurences ietekmes un jāizmanto par labu sev konkurences spēki izdevīgos brīžos nozares izmaiņu laikā. Riskus vislabāk nosaka konkurences spēku analīze un paaugstinot konkurētspēju iespējams palielināt uzņēmuma peļņu. Uzņēmumam, lai veiktu individuālas pieejas stratēģiju, nepieciešama patērētāja spēka virzīšana.
Konkurence savā būtībā ir strukturēts instrumentu kopums, nevis tikai atsevišķi savstarpēji konkurējoši uzņēmumi. Šis instrumentu kopums atrodas patstāvīgā mijiedarbībā ar citiem faktoriem un savā starpā. Konkurences spēku analīze ir ļoti nozīmīga, lai izvēlētos atbilstošo stratēģiju uzņēmumam.
M. Portera pieci spēki noteikti ir tas uz kā balstīt uzņēmuma stratēģiju, bet tas noteikti nav pietiekami. Veiksmīgai uzņēmuma stratēģijai nepieciešams ņemt vērā arī citus faktorus, kas nav tikai ārējās ietekmes faktori, bet gan arī iekšējās vides faktori, kā mārketinga stratēģija, personāla vadība, ekonomiskā politika u.c. Iekšējās vides ignorēšana neļautu uzņēmumam ilgstoši noturēties nozarē, bet tikai uzsākt to veiksmīgi. Iekšējo faktoru nozīmīgums ir tik pat liels cik ārējo faktoru nozīmīgums, kas sevī ietver konkurences analīzi. Abi šie faktoru kopumi nevar darboties atdalīti viens no otra, bet gan mijiedarboties kopēja mērķa sasniegšanai.
…