Cik bieži gan nav nācies dzirdēt un pašam lietot izteicienus: “ Nu ko tu dīdies, sēdi taču mierīgi!”, “Atkal tu esi pazaudējis savu burtnīcu!”, “Ātrāk raksti, tūlīt būs zvans!”, “Klausies uzmanīgāk!”, “Atkal saķēpāta burtnīca!”, ”Turi zīmuli pareizi!”. Un mūsu pedagoga profesionalitāte bieži vien nespēj pieņemt to, ka mazais cilvēkbērns to visu nedara mums par spīti, ka viņš tāds vienkārši ir un mēs esam tie, kuriem vajadzētu censties pirmajiem saprast šo bērnu un viņam palīdzēt saprast mūs. Kad esam kārtējo reizi dzirdējuši vai paši teikuši kādu no līdzīgām frāzēm un pie sevis nodomājuši, ka tas jau viņam nepalīdzēs, kad skolēnam ar attīstītu intelektu esam ielikuši zemāku vērtējumu sasmērētās burtnīcas, neuzmanības kļūdu vai nepabeigta darba dēl, tad esam sastapušies ar mācību traucējumiem.
Nav viegli izprast mācīšanās traucējumu būtību, jo saskaroties ar tiem, nākas konstatēt, ka tie ir ļoti daudzveidīgi un to izpausmes ir daudzšķautnainas.…