Jā, protams, jāuzsver, ka skolas, kas mācās pēc šī modeļa ir daudz interesantākas bērniem, jo viņi var darboties gūstot uzreiz pieredzi, nevis mācoties un pierakstot teoriju, iespējams šis ir lielākais pluss, kas atsver daudzas ne tik pozitīvās lietas, taču, tas nozīmē, ka skolai tas prasa lielākus izdevumus, lielu materiālo bāzi, piemēram, esmu dzirdējusi, ka Valdorfa bērnudārzos liela nozīme esot kokmateriāliem, taču, salīdzinot ar „parasto” skolu, tad tam nav tik liela nozīme!
Vislielākā problēma, kas mani uztrauktu, ja bērns mācītos pēc šī modeļa, šķiet, būtu tieši tā pāriešana pēc tā uz tradicionālo skolu. Pēc bērncentrētā modeļa bērni tiešām tiek audzināti īpaši, viņi ir citādāki domāšanā, rīcībā, salīdzinot ar „parastās” skolas audzēkņiem, protams, tajā visā ir kaut kas labs, jo tas, šķiet, bērniem paver jaunas iespējas, rosina jaunas idejas un sapņus, taču, jāatceras, ka pasaulē tomēr dominē tradicionālie mācību modeļi! Tāpat arī jāpievērš uzmanība, ka šis modelis bērnos nepieļauj konkurenci savā starpā, lai arī, cik negatīva es neizklausīties, domāsim reāli, kas mūsdienās darba tirgū spēlē vislielāko lomu? – konkurence, izvēlēsies labāko, tev nāksies sacensties ar otru, vēlies to vai ne! Pasaule ir skarba, šis modelis izaudzina jaukus, aktīvus, brīvus, radošus bērnus, bet vai viņiem pietiks spēka, lai virzītu sevi tālāk pēc šī modeļa skolu beigšanas? Strīdīgs jautājums. Iespējams tie būs nākotnes cilvēki, aktīvie un brīvie, bet tik pat ļoti liela iespējamība, ka tomēr tā nenotiks, jo būs lietas, kas viņiem pietrūks, lai spētu pacelties augstāk par citiem! Jebkurā gadījumā, vecākiem pirms bērna pierakstīšanas bērnudārzā, noteikti vajadzētu izvērtēt šīs pozitīvas un negatīvās lietas, ko sniedz katrs bērnudārzs, vai tā būtu, piemēram, Montesori pirmsskola „Bambino” vai Baldones bērnudārzs „Vāverīte”!
…