Mācību eksursijā tiek patērēts laiks un noteikts enerģijas daudzums, tāpēc objektam un mērķim ir jābūt tādam, kas attaisnos šo piepūli, ko var saprast un izpētīt vienīgi dabiskos apstākļos un nevar kā parastu uzskates līdzekli aplūkot klasē. Mācību ekskursija nav pašmērķis, tās uzdevums ir palīdzēt pilnīgāk apjēgtdabaszinībās apgūtās zināšanas, prasmes un iemaņas.
Mācību ekskursiju galvenokārt var izmantot dabaszinību stundās, kā arī var izmantot arī sociālajās zinībās un ģeogrāfijā. Īpaši svarīga mācību ekskursija ir sākumskolā, kad skolēni var savas iegūtās zināšanas vai nostiprināt, vai arī paplašināt. Tās laikā skolēniem tiek dota iespēja pašiem redzēt un vērtēt situācijas un objektus. Pie katra dabas objekta lietderīgi veikt pārrunas, lai skolēni izteiktu savu viedokli un izdarītu secinājumus. Mācību ekskursijā skolēni uztver pašus objektus dabiskos apstākļos, tāpēc ekskursija izraisa vairāk emocionālu pārdzīvojumu, kas, savukārt, ir psiholoģiskais pamats skaidru priekšstatu veidošanai, dziļām zināšanām, skolēnu estētisko jūtu audzināšanai.
…