Lisabonas stratēģijā izvirzīs izaicinošs mērķis ES attīstībā – kļūt par viskonkurētspējīgāko ekonomisko bloku pasaulē. Tas ir izaicinājums arī Latvijas uzņēmējiem, jo, lai veiksmīgi darbotos Latvijas un ES tirgos, ir jāpieņem ES attīstības noteiktie virzieni, jāspēj tiem sekot un izmanot piedāvātās iespējas.
Stratēģijā izvirzītie uzdevumi ir iedalīti trīs blokos:
ekonomiskā izaugsme (stabila makroekonomika un konkurētspēja)
sociālā kohēzija (nodarbinātība un sociālā iekļaušana)
vide (ekoloģiski pieļaujama un efektīva dabas resursu izmantošana, piesārņojuma samazināšana).
Atbilstoši šiem blokiem, tiks apskatīti uzņēmumu stratēģiskās vadīšanas izaicinājumi. Sociālās kohēzijas jautājumi, manuprāt, vairāk ir valsts kompetencē un uzņēmēji tos patstāvīgi ietekmēt nevar, kā arī būtiskus izaicinājumus tie uzņēmējiem nerada, tādēļ netiks apskatīti. …