Valstis savā starpā vienmēr ir sacentušās par varu, prestižu un slavu. Lai sevi parādītu un gūtu ietekmi, tika celtas pilis, veidoti parki, pasūtīti mākslas darbi un izdaiļotas pilsētas. Mūsdienās to sauc par tēla veidošanu vai brendingu. Tagad konkurence ir vairāk ekonomiskas, nevis militāras dabas, bet mērķi – lielākas iekšējās investīcijas, lielāka tūristu piesaiste un eksporta apjomu pieaugums.
Konkurence ir kļuvusi asāka nekā jebkad agrāk. Pirmkārt, tādēļ, ka visā pasaulē ir pieaudzis konkurentu skaits un otrkārt, augstā tehnoloģijas attīstības līmeņa dēļ.
Globalizācijas būtiskākā iezīme – lielāks kontaktu apjoms arvien vairāk līmeņos ievērojami plašākās darbības sfērās nekā iepriekš. Pilsētas, reģioni un valstis, kas nespēj efektīvi konkurēt, zaudē gan ekonomiskā, gan ietekmes ziņā.…