Cilvēkam jāaug brīvam, patstāvīgam un atbildīgam par sevi, saviem darbiem un spriedumiem. Pedagogs ir viens no tiem cilvēkiem, kuram ir jāpalīdz, jāvirza attīstība ar savas personības spēku, priekšzīmi un saprotošu attieksmi, jāizprot katra skolēna mācīšanās motivācijas iekšējie individuālie nosacījumi. Latvijai, iekļaujoties un attīstoties Eiropas un pasaules apritē, jāizskata un jāizvērtē notiekošās pārmaiņas izglītībā, jo pieaug izglītības loma mūsdienu sabiedrībā, tā ieņem aizvien nozīmīgāku vietu cilvēka dzīvē. Izglītība, zināšanas un mācīšanās ir šodienas svarīgākie jautājumi, un priekšplānā, protams, tiek izvirzīta izglītības kvalitāte, kura ir atkarīga no izglītības iestādes un tajā strādājošo pedagogu darbības. Pēdējos gados ir radikāli mainījušies skolotāja pienākumi, tāpēc lielāka un lielāka uzmanība tiek pievērsta skolotāju sagatavošanai. Mūsdienu izglītības demokratizācijas un skolu pārveides procesā izšķirošu nozīmi iegūst tādu skolotāju sagatavošana, kuri audzēknī saskata līdzvērtīgu domubiedru ar savu attieksmi, kultūru un pieredzi. Tas ir skolotājs, kas saskarsmē ar audzēkni apliecina interesi un izrāda cieņu pret audzēkņa domām, spriedumiem un pieredzi, spēj pamatot izvēlēto pieeju darbībai un apzinās savas darbības pedagoģisko galarezultātu. …