Likuma „Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu” 9. Pants nosaka ārkārtīgi stingrus ierobežojumus tabakas izstrādājumu reklāmai. Šī panta 1.daļas 7.punkts paredz, ka tabakas un to izstrādājumu lietošanas reklāma ir aizliegta presē un citos drukātajos izdevumos (izņemot izdevumus, ka paredzēti komersantiem, kuri nodarbojas ar tabakas izstrādājumu tirdzniecību, kā arī izdevumus, kas izdoti un drukāti valstīs, kuras nav ES dalībvalstis un kas nav paredzēti ES tirgum.)” Arī radio un televīzijā reklāma ir aizliegta.
Savukārt alkohola lietošanas reklāmas nekādā gadījumā nedrīkst parādīties izglītības un ārstniecības iestādēs un uz tām, ap tām, uz paku sūtījumiem, uz grāmatu žurnālu, laikrakstu un to pielikumu ārējām lapām. Tā pat šāda reklāma nedrīkst būt sabiedriskajā transportā.
Zāļu reklamēšanas kārtību regulē MK noteikumi „Zāļu reklamēšanas kārtība”. Sabiedrībai drīkst reklamēt tikai tās zāles, kuras drīkst lietot bez ārsta uzraudzības.
Azartspēļu un izložu likums nosaka, ka azartspēļu reklāma ir aizliegta ārpus to organizēšanas vietām. „Atļauts norādīt tikai azartspēļu nosaukumu un to organizētaja preces zīmi.” Šāds likums ievērojams arī interneta vidē.
„Maldinoša reklāma ir tāda, kura jebkādā veidā, ieskaitot tās pasniegšanas veidu, tieši vai netieši maldina un, kura sava maldinošā rakstura dēļ varētu ietekmēt personas ekonomisko rīcību vai kura kaitē vai varētu kaitēt konkurentam.”
Runājot par reklāmu internetā īpaši negatīva parādība ir komerciāla rakstura reklāmas izsūtīšana ar e-pasta palīdzību bez saņēmēja piekrišanas un krāpniecība internetā.
…