Valsts brends ir ļoti plašs jēdziens. To veido sabiedrība, ekonomika, kultūra, sasniegumi tehnoloģijās, politika, infrastruktūra ,vēsture, daba, tūrisms. Kas tad ir Latvijas brends? Ko ar to saprotam mēs paši- latvieši ? Vai valstiskā līmenī tas ir noformulēts?
Tikai tad, ja zini, kas tu esi, tu vari saskatīt, kur vēlies doties un izdomāt, kā tur nokļūt. Pirmais un svarīgākais būt mums pašiem apzināties, kas mums pašiem saistās ar savu zemi, kuras ir tās lietas un vietas, ar kurām lepojamies, par ko stāstīt un kur vest ārvalstu kolēģus? Jāatrod ir sava pašidentifikāciju, tas, kas mēs esam. Jāmēģina saprast, ko mēs paši par sevi domājam.
Vai mēs esam „zeme, kas dzied”? Jā, esmu piedalījusies Dziesmu svētkos un ar šiem svētkiem pat ļoti lepojos, tāpat kā ar izcilām personībām nopietnās mūzikas lauciņā, bet vai tas ir galvenais, ko mēs par sevi gribam un varam pateikt? Turklāt pats uzstādījums nav nekas pārsteidzošs vai unikāls, tāds, kas liktu traukties šurp no malu malām.
Aptaujāju savus tuvākos, ar ko viņiem saistās Latvija. Atbildes līdzīgas- daba, Dziesmu svētki, jūra, Jūrmala, lauku pirtis, dzintars. Nešaubīgi šīs lietas pareizi pasniegtas varētu palīdzēt tieši tūrisma attīstīšanā, kas ir viena no valsts brendu veidojošajām sastāvdaļām.
Daba mums tiešām ir unikāla, ja ņem vērā, ka 40% no Latvijas teritorijas ir neapdzīvoti, tātad praktiski neskarti.…