Treškārt, Latvijas attīstību bremzē nesakārtotā izglītības sistēma. Vidējā skolēna izglītības līmenis uz Eiropas fona ir pietiekami konkurētspējīgs, bet ir problēma, ka spējīgākajiem skolēniem nav iespējas ātrāk virzīties uz priekšu mācībās. Piedāvātais mācību apjoms ir paredzēts vidējam skolēnam, bet ko darīt spējīgākajiem un apķērīgākajiem? Skolēni nav vienādi, vieni spēj un grib iemācīties vairāk, citi mazāk, tomēr tas nešķiet pareizi. Piemēram, ASV izglītības sistēma ir veidota tā, ka spējīgākie skolēni mācībās var uz priekšu virzīties ātrāk, neatkarīgi no saviem vienaudžiem, tādējādi arī ātrāk pabeigt vidusskolu un iestāties augstskolā. Jau vidusskolā ir iespēja sākt apgūt augstskolas līmeņa priekšmetus, ja skolēnam ir skaidri zināms tālākizglītības virziens. Latvijā šāda sistēma dotu tikpat izglītotu vidējo skolēnu, bet vairāk izglītotu un daudz vairāk zinošu spējīgāko skolēnu, kas dotu daudz vairāk Latvijas valstij, tādējādi veicinot tās attīstību.
Latvija ir attīstīta valsts, bet tā nedrīkst apstāties pie sasniegtā, un ir jāturpina virzīties uz priekšu, par piemēru ņemot pasaules pašas attīstītākās valstis, un mācoties no viņu kļūdām.
…