Sākot apgūt otro valodu pats svarīgākais ir šī procesa sākuma posms. Bērniem jārada interese par valodu un jācenšas to mācīt pēc iespējas tuvāk dabiskās saziņas situācijām, jo valodas apguves pamatā ir sazināšanās vajadzība. Svarīgi ievērot bērna attīstību un valodas apguvē pielietot tādas metode, kur tiktu iesaistītas bērnu maņas – redze, oža, dzirde, tauste, garša. Bērniem vieglāk uztvert informāciju, ja tiks izspēlētas dažādas spēles, mīklu minēšana un sacerēšana, izmantoti krāsaini un interesanti uzskates materiāli.
Mācot latviešu valodu kā otro valodu, priekšplānā jāizvirza iemaņas un prasmes nevis zināšanas. Valoda tiek apgūta praktiskam lietojumam, sazināšanai ar cilvēkiem un nav svarīgi, ka sākumā var būt daudz gramatikas kļūdu, galvenais, lai tiktu domāts pareizi, uztverta vārdu jēga.
Mācību vielai jābūt atbilstošai bērnu attīstības līmenim, ievērojot bērna iepriekšējās zināšanas un prasmes. Jāļauj skolēniem runāt par sev tuvām un interesantām tēmām.…