IEVADS
Izglītības sistēmā var runāt par tādiem jēdzieniem kā „izglītības kvalitāte” un „skolotāja darbības kvalitāte”. Jēdziens „kvalitāte” tiek dažādi definēts:
Kvalitāte – īpašību kopums (drošums, lietderība, morālās, estētiskās u.c. īpašības), kas raksturo konkrētā objekta atbilstību izvirzītajām prasībām. To nosaka saskaņā ar kritērijiem, kuri ir dinamiski un mainīgi.
Kvalitāte – tas ir šādu īpašību kopums:
1.lietu būtiska noteiktība, kas atšķir to no citām.
2.pazīmju un īpašību kopums, kas raksturo derīgumu un atbilstību. 3.īpašība, kas atšķir to (priekšmetu, būtni, parādību) no cita (priekšmeta, būtnes, parādības).
Skolu kā organizāciju un tās darbību nevar salīdzināt ar ražošanu un ekonomiku. Kad ir jāuzlabo izglītības kvalitāte, katrai skolai ir jābūt kopīgam skatījumam uz šo problēmu (mācīšanas un mācīšanās metodes, vērtību kritēriji, mērķi). Skolas kolektīvam ir jāizlemj, ko tā grib sasniegt, kas tiek saprasts ar jēdzienu kvalitāte un kas tai nepieciešams, lai izstrādātu vadlīnijas skolas nākotnes darbībai.…