Somijā kvalitātes vadības pamati ir saistīti ar publisko pakalpojumu reformām, kur kvalitātes vadība tika izmantota, lai uzlabotu dažādu valsts publisko pakalpojumu iestāžu darbu. To rezultātā tika ieviests uz rezultātu sasniegšanu orientēts vadības modelis. Valsts iedzīvotāji tika iedrošināti izteikt savu viedokli par publisko pakalpojumu iestāžu darbību un valdības darba rezultātiem, šādi faktoru attīstīja komunikāciju starp iestādēm, kas piedāvāja publiskus pakalpojumus un to izmantotājiem. Kvalitātes vadības ieviešanas laikā iestādes sāka veikt arī „pašvērtējuma” aptaujas organizāciju iekšienē, kas ļāva identificēt iestādes darbības stiprās un vājās puses.
Latvija no citu valstu pieredzes vai mācīties veidu kā strukturēti ieviest dažādu veidu kvalitātes vadību, ņemot par paraugu problēmas ar kurām saskārās citas valstis, var jau laicīgi gatavoties šo problēmu novēršanai. Kā vispiemērotākos kvalitātes vadības pieredzes avotus Latvijai var minēt Ziemeļeiropas un Austrumeiropas valstis, it īpaši Somijas izkopto kvalitātes vadības sistēmu.
…