Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība tirgū

     

    Eseja6 Ekonomika

5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:219551
 
Vērtējums:
Publicēts: 12.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Ikdienā, iepērkoties tirgū, mēs esam ievērojuši, ka ir liela viena veida preču daudzveidība, piemēram, gaļas izstrādājumi, turpretī pasta pakalpojumus veic tikai Latvijas pasts un dažas starptautisko pārvadājumu firmas. Tas ir tāpēc, ka pastāv dažādas tirgus struktūras ar noteiktu konkurences pakāpi. Līdz ar to cenas lielumu ietekmē ne tikai noteiktas preces pieprasītais un piedāvātais daudzums, bet arī konkurence. Tā ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa. Tirgus ekonomika bez konkurences nav iedomājama.
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai arī organizāciju meģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem. Bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.
Tiek apskatīti šādi konkurences veidi: 1. pilnīgā konkurence; nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst 2. monopols un monopsons; 3. oligopols un oligopsons; 4. monopolistiskā konkurence. Atbilstoši konkurences veidiem pastāv četras dažādas tirgus situācijas jeb veidojas noteikta tirgus struktūra.

Pilnīgā konkurence iespējama, ja:
• Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pērdevēju (preces un pakalpojumi tiek pārdoti tikai par tirgus līdzsvara cenu. Slepenas vienošanās par ražošanas apjomu un preces cenu ir gandrīz neiespējamas, jo netiek kontrolēta cena);
• Pārdevēji piedāvā identisku produktu tirgū (tirgū patstāvīgi darbojas liels skaits relatīvi mazu uzņēmumu);
• Pircēji ir labi informēti par piedāvātajām precēm un pakalpojumiem tirgū (informāciju nodrošina tirgus un tā ir pieejama visiem tirgus dalībniekiem);
• Pārdevēji var viegli iekļūt tirgū un arī to atstāt (likumdošana nepareds nekādus ierobežojumus šajā procesā).

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1146783
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties