Tātad, vienkāršojot vārdu konkurence, kas tas ir. Tās ir sava veida sacensības. Šīs sacensības notiek starp firmām, uzņēmumiem, kas piedāvā līdzīgu vai diezgan vienādu preci vai pakalpojumu. Katrs vēlas būt labākais un tāpēc uzņēmumi konkurē ar citiem, lai tādi būtu. Tādēļ šajā esejā es aplūkošu, kas ir labs konkurencē, tās „ēnas puses” un pircēja lomu firmu konkurencē.
Savā ziņā, jā, es piekrītu, ka konkurence ir ekonomikas virzošais spēks, jo, lai būtu labākais starp sev līdzīgām firmām, ir jābūt kam tādam, kas nav citiem. Bieži vien tas ir tikai nosaukums, kas laika gaitā ir ieguvis, tā teikt, respektu no pircēju puses. Bet, neapšaubāmi katrs cenšas savu preci kaut kā izcelt, pilnveidot un uzlabot, lai tā būtu pircēju acīm tīkamāka, sirdīm tuvāka un pašsajūta būtu labāka un augstāka. Tas neapšaubāmi ir labi, jo kaut arī firmas konkurē savā starpā, viņas tādā veidā uzlabo preces kvalitāti un paceļ cilvēku gandarīju par to, ka ir izvēlējies tieši šo konkrēto produktu. Bet, kas vairs nav tik patīkami šajā situācijā, ir tas, ka uzlabojoties kvalitātei, nereti paceļas cenas. Mums kā pircējiem tas sagādā nevis neērtības, bet neapmierinātību. Zinot kāda ir šī brīža ekonomika Latvijā, daudzi tieši izvēlēsies to lētāko, kaut ļoti labi apzināsies, ka ne to kvalitatīvāko. Tā tas būtu pēc mana viedokļa, bet kā vēstī Konkurences Padome, konkurences ietekmē samazinās cenas un uzlabojas preču un pakalpojumu kvalitāte, kas savukārt palielina patērētāju izvēles iespējas.
…