onkurence ir neatkarīgu pircēju un pārdevēju savstarpēja sāncensība, cīņa tirgū par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, lielāku peļņu. Manuprāt, tieši konkurence ir tirgus virzītājspēks. Konkurence ir izdevīga patērētājiem, jo veicina progresu uzņēmējdarbībā- preces kvalitātē, piedāvājumu daudzveidībā, veicina izmaksu samazināšanu.
Katrs ražotājs vēlas, lai patērētāji pirktu tieši viņa ražoto preci. Kad patērētāji to darīs? Tad, kad šī prece būs patērētājiem pievilcīgāka- kvalitatīvāka, glītāk noformēta, drošāka, par zemāku cenu. Lai iegūtu „savu patērētāju”, ražotāji cenšas uzlabot preces kvalitāti, samazināt izmaksas un cenu, izstrādāt jaunas preces, sekmējot zinātnes un tehnikas sasniegumu ieviešanu ražošanā. Savstarpējā konkurencē, piemēram, LMT un TELE 2 sacensībā, ievērojami samazinājušies mobilo telefona sarunu tarifi, uzlabojusies sarunu kvalitāte, sakaru iespējas Latvijas teritorijā un piedāvāto pakalpojumu daudzums.…