Konkurence ir cīņa starp preču ražotājiem par izdevīgākajiem preču ražošanas un realizēšanas apstākļiem un iespēju gūt lielāku peļņu. Konkurence ir uzņēmējdarbības stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmēju sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārīgos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu (pakalpojumu sniegšanu) atbilstoši pieprasījumam. Konkurence - no vienas puses cīņa starp ražotājiem, no otras izdevība ierobežot citus, tādēļ tā var būt gan biznesa veicinātāja, gan gremdētāja.
Ja tirgū pastāv pilnīgā jeb tīrā konkurence vai monopolītiskā konkurence, tad konkurence ir vērtējama kā pozitīvs faktors gan no jauna uzņēmuma, gan no pircēja viedokļa. Šādi konkurences veidi neapgrūtina jauno uzņēmumu iekļūšanu tirgū.…