Konfliktus mūsdienu sabiedrībā var saskatīt ik uz soļa. Viens no skaļākajiem konfliktiem, kas ir izskanējis arī visos masu medijos, ir konflikts starp pedagogiem un valdību. Valdība, kas ir viena no konfliktā iesaistītajām grupām pieņem lēmumus, kas nav populāri otrai, konfliktā iesaistītajai pusei – pedagogiem.
Eseju dalīšu divās daļas. Pirmajā izklāstīšu konfliktu, tā cēloņus un sekas. Esejas otrajā daļā apskatīšu grupu teoriju un teoriju par grupu konfliktiem, kā arī jēdzienu „konflikts” un „grupa” skaidrojumu.
Jau 2007. gadā Pasaules Bankas pētījums uzrādīja, ka Latvijā naudas līdzekļi izglītībā tiek izlietoti neefektīvi. Pētījuma rezultāti liecināja par to, ka iemesls tam ir pārāk maza skolēnu un skolotāju skaita attiecība. Līdz ar to valdības uzstādījums bija veikt reformas izglītības sistēmā, mainot finansējuma veidu pedagogu darba samaksā.
Tika nolemts strādāt pie jauna finansējuma veida „Nauda seko skolēnam”. Kad vēl ekonomiskā krīze tik būtiski nebija skārusi Latviju, finansējuma lielums, kas seko vienam skolēnam bija pieņemams, tika celta skolēnu un skolotāju attiecība, kas nozīmēja to, ka ir jāsamazina skolotāju skaits.…