Skolotāji jūtas apdraudēti, noniecināti, necienīti, jūt, ka apšauba viņu kompetenci. Dažos tas rada bailes no nezināmā, kuras pieaugušie slēpj aiz dusmām. Pedagoga attiecības ar skolēniem saasinās un nonāk strupceļā. Saasinātas attiecības savukārt ietekmē skolēnu sasniegumus mācībās, savukārt skolotājs negūst gandarījumu par savu darbu. Veidojas apburtais loks. Ko darīt?
1. solis – izprast situāciju, kāpēc skolēns tā dara
Skolēns “uzbrūk”,
1) ja skolotāja attieksme, darbības rada viņā nedrošības, nesaprastības, nemīlētības izjūtu;
2) ja nesaskata uzdevuma, mācību priekšmeta jēgu savas vērtīborientācijas sistēmā;
3) ja nesaskata progresu savās zināšanās un prasmēs;
4) ja skolēns vēlas ietekmēt skolotāja darbības, nevis personību (nav iemesla gaidīt, ka skolēns pratīs savas rīcības motīvus izskaidrot).
…