G. Zurstidžs turpina ar refleksivitātes skaidrojumu - lai izprastu komunikācijas procesus, viena no svarīgākajām lomām ir refleksivitātes konceptam. Jebkuram, kurš cenšas izprast refleksivitātes būtību komunikācijā, ir jāsaprot, ka viss vienmēr ir mainīgā stāvoklī un nestāv uz vietas. To arī pamato K. Mertens, paužot, ka efekti maina efektus, un tas ir mediju pētniecībā būtiskākais koncepts, kas jāņem vērā. Šo K. Mertena pieņēmumu var atspoguļot uz jebkuru masu komunikāciju, piemēram, mikroemuārā Twitter.com, kad politiķi konstanti uzrunā publiku. Lai publika uztvertu šo ziņojumu, tai ir jābūt zināšanām par noteikto ziņojumu - masu komunikācija ir atkarīga no zināšanu refleksivitātes.
Šīs divas Prof. Dr. Klausa Mertena idejas komunikācijas zinātnē joprojām ir aktuālas, jo var tikt pielietotas mūsdienu digitālajā kultūrā un tās izaicinājumos. K. Mertena tēlu teorija var tikt pielietota jebkurā mūsdienu plašsaziņas līdzeklī. Turklāt K. Mertena pieņēmumu, ka masu komunikācija ir atkarīga no zināšanām, savā zinātniskajā pētījumā ir pielietojis, un sīkāk izskatījis mediju zinātnieks G. Zurstidžs, kurš ir pamatojis, ka arī šo pieņēmumu var pielietot jebkurā plašsaziņas līdzeklī.
…