Klasvadībā demokrātiskā pieeja kopumā tiek balstīta uz pieņemtiem demokrātijas pamatprincipiem. Tieši demokrātijā, kā jau šis vārds saka priekšā, ir savstarpējā dalībnieku līdzvērtība, ne viens, ne otrs nav pārāks, konkrētāk domāts par skolotāju un skolēnu, tie respektē un ciena viens otru, ciena otra viedokli un nepārtrauc viņu, bet tajā pat laikā, lai demokrātija strādātu klasē katram tiek sadalīta atbildība, lai iegūto vēlamo rezultātu. Demokrātijā tiek nodrošināta cilvēka personiskā brīvība, toties, tajā pat laikā, kā atklāj Rūdolfs Dreikurs, tā nenotiek automātiski, demokrātija ir dalīta atbildība par to, kā katrs indivīds rīkojas ar savu uzvedību, un to ir jāiemācās. Autors daļēji piekrīt šādam uzskatam, daļēji tāpēc, ka šāda pieeja varētu vairāk strādāt uz vidusskolēniem, nekā sākumskolās vai pamatskolās, jo tajā posmā bērni vieglāk pārkāpj pāri šai robežai, vairāk tāpēc, ka vēl neprot valdīt savas emocijas, un tādā veidā arī ciešot uzvedībai .