Liela nozīme patēriņa preferenču noteikšanā ir arī patērētāja materiālajam nodrošinājumam un ienākumiem. Jo augstāki ir patērētāja ienākumi, jo plašāks preču un pakalpojumu klāsts viņam ir pieejams. Tas savukārt rada papildus grūtības izvēloties, jo rodas arvien jaunas preferences. Arī augsti ienākumi var būt par cēloni jau iepriekš minētajām anormālajām pieprasījuma reakcijām. Savukārt, ja ienākumi ir salīdzinoši zemi, lielāka loma preferenču noteikšanā būs dažādām atlaidēm un akcijām, reizēm – kvantitātes pārsvaram pār kvalitāti.
Ar patēriņa preferencēm mums nākas saskarties ik dienu. Kā piemēru ņemšu jauna zābaku pāra iegādi. Vispirms jau jāizlemj, kāda tipa un krāsas zābakus vēlos iegādāties. Liela loma šī lēmuma pieņemšanā ir ne tikai personiskajai gaumei, bet arī sezonas modes tendencēm un draugu ietekmei. Ļoti svarīga ir kvalitāte. Nākas arī pievērst uzmanību tam, vai zābaki atbildīs manām stājas un gaitas īpatnībām, vai neietekmēs kādas agrāk bijušas vai esošas slimības. Un ne mazāk būtiska ir zābaku cena, jo lai arī cik moderni un ērti būtu zābaki, jau dodoties iepirkties domās ir noteikta ienākumiem atbilstoša cena, ko varu atļauties izdot šo zābaku iegādei. Tas parāda, ka pat iegādājoties pavisam ierastu preci, nākas saskarties ar ļoti dažādiem visu manis minēto grupu faktoriem, kas nosaka patēriņa preferences.
…