Kopumā uzskatu, ka sabiedriskajām attiecībām ir 3 galvenie uzdevumi, un tie ir sekojoši: 1) sniegt informāciju (galvenokārt, medijiem, kas šo informāciju nogādā tālāk sabiedrībai); 2) viedokļa ietekmēšana, veidošana, uzskatu mainīšana (par labu organizācijas tēlam) un mārketinga veicināšana; 3) pārliecinošu runas spēju demonstrēšana, kā rezultātā tiek veidots uzņēmuma imidžs un reputācija. Protams, šeit var pieminēt, ka svarīga ir ne tikai šī atdeve, ko SA sniedz, lai sasniegtu lielos, galvenos mērķus, bet arī sabiedriskajām attiecībām ir iedalīta loma katra uzņēmuma iekšienē – veidot attiecības un komunikāciju personāla grupā, veicināt saskarsmi personāla un vadības attiecībās, bet, manuprāt, šis uzdevums ir tīri sekundārs.
Iepazīstoties ar dažādo autoru definīcijām par to, kas tad ir sabiedriskās attiecības, secinu, ka kopumā valda vienots priekšstats gan par to funkcijām, uzdevumiem, iesaistītajām pusēm. Tomēr mani ieintriģēja jautājums, vai sabiedriskās attiecības šajā tēla, imidža un reputācijas veidošanas virpulī nav kļuvušas par ieroci, kas vērsts sociālā atbildīguma virzienā...? Es personīgi uzskatu, ka sabiedriskās attiecības ir kā uguns – prasmīgi pielietotas tās sniedz labumu un vēlamo, bet nonākot neprasmīgās rokās spēj nodarīt postu.
…