Kreativitāte ir saistīta ar iedzimtību. Līdzīgi citām īpašībām, dažādiem indivīdiem tā piemīt dažādā pakāpē. Pasaulē ir populāras bērnu zīmējumu izstādes, kuras pārsteidz ar svaigo, netradicionālo redzējumu, tēlainību. Varbūt īpaši nelabvēlīgos gadījumos to nevar konstatēt. Ļevs Vigotskis uzskata, ka radošumu veicina mērķtiecīgi organizēta skolas garīgā atmosfēra, kas stimulē pievērsties radošai darbībai, tātad netieši – ar vides radīšanas starpniecību. Te arī nonākam pie fakta, ka skolēnu kreativitāti var rosināt viņu skolotāji. Ko var darīt vecāki un pedagogi bērnu kreativitātes veicināšanā? – Pirmkārt, to neapspiest. Diemžēl jāatzīst arī tas bēdīgais fakts, ka bērnu radošumu, gluži otrādi, pedagogi un arī vecāki mēdz nonivelēt. Tāds neordināri domājošs bērns ar savām neparastajām izdarībām, urdītiem jautājumiem, netradicionālām reakcijām mēdz būt neparocīgs, neērts, traucējošs, pat kaitinošs. …