Politiskajā teorijā daudzi autori tiek salīdzināti ar Kārli Marxu. Viens no viņiem- Viko. Šo tēzi izvirzījuši marxisti, nevis Marx pats, tomēr zināma līdzība starp viņiem ir. Tā kā Marx ļoti daudz lasīja, tad viņš patiešām pārņēma dažas viko tēzes. Galvenā no šīm tēzēm- vēsture radusies no pašu cilvēku ietekmes. Lai arī daudzas idejas ir līdzīgas, tomēr nevarētu Viko raksturot kā promarxistu vai otrādi, tikpat daudzas idejas viņiem ir atšķirīgas.
Viko tēze, ka cilvēki paši radījuši sev vēsturi, paši savus varoņus, ir galvenā, ka pārņēmis Marx. Tomēr pastāv atšķirība abu idejās, ko nozīmē vārds ‘’radījuši’’. Marx šo ideju skaidro kā tehnoloģisku procesu, Viko tā ir citāda ideja. Atšķirība redzama arī abu uzskatos- Marx bija ateists, monists, Viko- duālists. Tomēr iespējams, ka arī viko darbos Dievs ‘’parādās’’ tikai ārēju apstākļu dēļ- aiz bailēm no inkvizīcijas. Viko uzsver, ka dabas vēsturi radījis Dievs, civilo vēsturi- cilvēks.’’Vēstures radīšanas’’procesā Viko uzsver valodas nozīmi kā savstarpēju kontaktu un solījumu pamatu. Marx norāda, ka cilvēces vēsture sākās no tā brīža, kad tie sāka strādāt- ražot, visa vēsture ir ‘’saražota’’. Daba un cilvēks pats ir cilvēces ražojums, Dievs ideoloģiska fikcijai. Dabiskā zinātne saistīta ar cilvēces zinātni.
Vairāk kā gadsimtu Marxa vārds tika saistīts ar Čārlza Darvina vārdu, tomēr jāatzīmē, ka abu darbos ir daudz pretrunu. Daudzi nosauca Marxu kā ‘’sociālo Darvinu’’, tomēr gandrīz vienīgā tēze, kas vienoja šos filozofus bija teoloģijas noliegšana, uzskats, ka viss ir dabiski radies.…