Ir tāds teiciens: Mūžu dzīvo un mūžu mācies! Tāpat ir ar emociju pārvaldīšanas prasmes līmeni. Citam tas ir augsts, bet cits pat nezina kā var kontrolēt savas emocijas . Tāpēc visas dzīves laikā tev ir jāattīsta prasme pārvaldīt tās, jo ne vienmēr to izpausme publiski ir vajadzīga. Mācoties sākumskolā, pamatskolā neviens nepievēršas tam, lai mēs izprastu un mācētu valdīt pār savām emocijām. Cilvēkam jāizprot, cik daudzveidīgas mēdz būt emocijas, lai varētu tās pārvaldīt, tieši to arī vajadzētu mācīt skolēniem, ka emocijas ir gan labas, gan sliktas un ka tās ir jāmāk pārvaldīt, lai neiznāktu nepiedienīgas situācijas. Tikai vidusskolā, ja skolēns izvēlas mācīties psiholoģijas priekšmetu, tad tiek runāts par emocijām un to izpausmēm, bet arī neviens īsti nemāca kā par tām valdīt. Emocijām mūsu dzīvē ir nozīmīga loma, pat ļoti. Emocijas ir būtiski nepieciešamas saprātīgu lēmumu pieņemšanā: tās ievirza mūsu domas pareizajā gultnē, un tad nereti izrādās, ka visnoderīgākā ir dzelžaina loģika. Emocijām ir liela nozīme loģiskās domāšanas procesā. Jūtu un domu mijiedarbībā, mūsu ikdienišķos lēmumus nosaka spēja just emocijas, kas darbojas ciešā saskaņā ar loģisko prātu un tādējādi veicina – vai kavē – domu raisīšanos .
Ikviens no mums var atcerēties neskaitāmus notikumus, kad viņa dzīvē emocijas ir nospēlējušas lielāku lomu, nekā prāta spriedumi. Protams, ne vienmēr tas ir izrādījies pareizais lēmums, ko esam pieņēmuši emociju iespaidā, bet bez emocijām mēs nevarētu.…