Elektroenerģija ir unikāla prece. Viņai praktiski nav aizstājējpreces, tāpēc arī elektroenerģijas tirgū nevar ienākt konkurenti.
Tāpat notiek arī ar AS „Latvijas Pasts”. Jo nav iespējams izveidot vēl vienu pasta pakalpojumu iestādi, kas pildītu tieši tās pašas funkcijas, kuras pilda jau esošais pasts. Tam vienkārši nebūtu jēgas, jo nav iespējams izkonkurēt jau esošu vienu vienīgu pasta pakalpojumu iestādi. Visi cilvēki izmanto jau esošos pasta pakalpojumus. Un es šaubos, ka, ja uzrastos vēl viens tāds pats uzņēmums, cilvēki pārietu uz jauno. Jo visi jau ir pieraduši pie šiem pakalpojumiem. Un nav jēgas pāriet (t.i. izvēlēties jaunā uzņēmuma pakalpojumus) uz tādu pašu uzņēmumu, tikai jaunu. Jo nevar zināt vai šis jaunais uzņēmums ātri nebankrotēs, cik drošs tas būs.
Kā arī šāda uzņēmuma, kas centīsies konkurēt ar jau esošu monopolu, izveide radīs tikai zaudējumus un neko vairāk.
…