Izglītības kvalitāte skolā uzlabotos, ja standartizētajos pārbaudes darbos netiktu iekļauti jautājumi, kas nav standartā, nav mācīti vai nav mācību grāmatās.
Manuprāt, šis jautājums ir aktuāls, jo bieži skolā skolēniem pārbaudes darbos tiek iekļauti jautājumi par kuriem nav mācīts. Tā, piemēram, kad mācījos vidusskolā, fizikas pārbaudes darbos vienmēr tika iekļauti uzdevumi, kuri vai nu bija jāapgūst patstāvīgi mājās vai arī nebija atrodami mācību grāmatā, bet ja skolēns vēlējās augstāko atzīmi, tad bija jāapgūst vēl papildus padziļinātā literatūra, kas vairāk paredzēta eksaktā novirziena klasēm. Skolotāja pirms pārbaudes darba parasti atgādināja, ka pēdējie uzdevumi domāti tiem, kuri vai nu ātrāk pabeidz uzdevumu vai tiem kuri vēlas augstāku vērtējumu.…