Ikvienā valstī pastāv informācijas tirgus, pastāv sistēma, kas attīstās, nosaka ļaužu informētību kādā noteiktā jomā. Arī Latvijā ir savs informācijas tirgus. Tas lēnām paliek arvien pilnīgāks, jo attīstās visa cilvēce, līdz ar to arī tehnoloģijas, saimniecība, notikumi, valsts vēsture un viss pārējais, kas tiek parādīts mums – citiem šajos notikumos iesaistītajiem-neiesaistītajiem cilvēkiem. Līdz ar to pastāv riska faktori, vairāki ārējie faktori, kas ietekmē informācijas tirgus attīstību, jo informācijas tirgu var iedalīt arī tādās kā iedaļās.
Tiek uzsvērti 3 galvenie ārējie faktori informācijas tirgus attīstībā:
Telekomunikāciju liberalizācija un cenu samazinājums;
Multimediju attīstība (televīzijas, datoru un satura industrijas konverģence);
Sabiedrības informētības pieaugums visu veidu medijos.
Informācijas tirgu es iedalītu vairākās iedaļās, jo pastāv dažādi informācijas iegūšanas veidi: mediji - radio, televīzija, laikraksti utt., elektroniskā informācija – dažādi portāli, vortāli utt., datu bāzes, speciāli informācijas centri, uzziņu centri u.c. Mums tiek piedāvātas plašas iespējas informācijas iegūšanai, tikai jāizvēlas mums pieejamākais un izdevīgākais veids.…