Uzņēmuma veiksmīgais mārketinga pamats ir tirgus pētījums, kuru preces vai pakalpojuma ražotājs atkarībā no savām finansiālajām iespējām var veikt pats, vai pasūtīt specializētās aģentūrās, kas veic mārketinga pētījumus.
Mārketinga pētījumi ir nepieciešami jebkuram uzņēmumam, kurš darbojas tirgū. Tomēr pirms šādu pasākumu veikšanas būtu nepieciešama situācijas analīze, kuras uzdevums ir noteikt tos apstākļus, kas ietekmē uzņēmuma darbību un jānovērtē arī dažādu mārketinga pasākumu iespējamās sekas.
Lai labāk pārzinātu tirgus iespējas un risinātu mārketinga problēmas, uzņēmumiem vajadzīga reāla un izsmeļoša informācija. Uzņēmuma vadītāji nevar veikt analīzi, plānošanu un kontroli, nepētot savu pircēju, konkurentu, starpnieku un pašu datus par realizāciju un cenām.
Galvenie pētījumu virzieni:
Uzņēmējdarbības vides izpēte.
Noteikta tirgus vai segmenta izpēte.
Patērētāju vajadzību analīze.
Tirgus vai segmenta attīstības iespēju analīze.
Konkurentu darbības analīze.…