Mārketinga pētījumi ir nepieciešami jebkuram uzņēmumam, ja tas darbojas brīvā tirgū. Veiksmīga mārketinga pamats ir tirgus pētījums, kuru preces ražotājs atkarībā no savām finansiālajām iespējām var veikt pats vai pasūtīt specializētās aģentūrās, kas veic mārketinga pētījumus.
Ar mārketinga pētījumiem saprot sistemātisku datu iegūšanu un analīzi dažādos mārketinga darbības aspektos. Tā ir īpaša uzņēmējdarbības sastāvdaļa, kas izstrādā un organizē aptaujas, tādējādi iegūst informāciju, lai noskaidrotu mārketinga iespējas un problēmas, pilnveidotu un novērtētu mārketinga darbības un palīdzētu pieņemt mārketinga lēmumus. Mārketinga pētījuma mērķi izriet no atklātajām problēmām, tādēļ mērķiem jābūt precīzi noformulētiem, skaidriem, detalizētiem.
Mārketinga pētījums gandrīz vienmēr ir komplekss pētījums tāpēc, ka ir grūti atdalīt tādus pētījuma objektus kā tirgus, patērētājs, konkurents, jo tirgus nav iedomājams bez konkurences cīņas un patērētāji veido savu uzvedību noteiktā tirgus vidē. Mārketinga pētījumi meklē paredzamās atbildes uz pieciem pamatjautājumiem: Ko? Kas? Kad? Kur? Cik?
Mārketinga pētījumi var būt relatīvi vienkārši un lēti vai arī ļoti sarežģīti, kur nepieciešami lieli naudas ieguldījumi. Jebkura apjoma mārketinga pētījumiem vajadzētu būt zinātniskiem un sniegt pilnvērtīgu informāciju, lai tā būtu noderīga lēmumu pieņemšanai. …